pátek 4. dubna 2014


Domácí výuka :-)



Jak už jsem se zmínila, Annika má domácí výuku.
Její "pančelkou" jsem já, což jí občas přijde nesmírně zábavné, tělocvikářem je její otec,
( on jako jediný z rodiny zvládne kotrmelec v trávě ) a angličtinu bifluje buď s bratrem
 nebo se mnou, což ovšem není taková prča, jak mi ráčila sdělit.

Během týdne mi Anni dovolila párkrát zdokumentovat domácko-školní den. 
Směla jsem ji fotit při práci a dokonce se pochlubila i výsledky :-) 
Jakožto technický anti-talent se předem omlouvám za kvalitu snímků... říkám rovnou,
že pro mne žádný fotoaparát není dost automatický...    

1. psaní
Anni má špatnou grafomotoriku, nejprve psala psacím písmem, aby v pololetí,
omylem v komunikaci rodiče x SPC, přešla na tiskací a vzápětí během března
zpět na psací. 
Psací text čte, písmena i slova napsat umí, ovšem za úpravu by se nejspíš styděl
i náš kocour Mefisto.
Přesto však ode mne Anni dostává jedničky, max. dvojky, onu kuli vyfasovala
za nevypracování úkolu a po dodělání byla slavnostně škrtnuta.


2. matematika
Máťa Anni jde moc pěkně, sčítá a odečítá do dvaceti, sem tam ještě použije prsty,
 ale to už jen vyjímečně.
Mám dojem, že matematika ji celkem baví, i když ani to jí nezabrání, aby se občas 
neválela po sešitě nebo aby místo psaní příkladů neokousala tužku a nevrhala na mne 
pohledy masového vraha...



3. čtení
Když jsem se zmiňovala o "pohledech"... Annika jich má, samozřejmě, celou škálu, 
z nichž některé jsou oblíbenější ( rychle mrkající panenka - zabírá hlavně na nově 
příchozí a neznalé ) a jiné zas vyvolají v matce takové hnutí mysli, 
že je lepší je příště vynechat ( výše zmíněný masový vrah ). 
Existuje ovšem i pohled, který sice docela chápu, ale naprosto nesnáším a jsem jím 
častována skoro pořád. Je to pohled "už zase" jehož součástí je protočení očí 
někam tam nahoru a většinou se přidruží i náležité vzdychnutí.
"Už zase" je mi věnováno minimálně 3x denně, a to vždy, když se mi v ruce objeví 
slabikář či časopis a  posílám Anni do jejího čtecího křesílka ... 
Fotku nemám, každé čtení jí dost naprdne, tak nechtěla spolupracovat :-)


4. tělocvik
Tak to je jiná parketa, tohle Anni ráda, moc ráda, a díky její hyperaktivitě 
tak nějak furt. Ovšem několikrát týdně se jedná o oficiální hodinu vedenou profesorem 
tátou a táta se musí poslouchat, protože jinak může být i zle. A tak se táta poslouchá 
a bez řečí a hodina tělocviku je plná smíchu a pohody, lítá se venku, bruslí se, tancuje, 
točí se hula-hop, hraje se na třetího s bráchou, běhá se s Mortim ( pes ), honí se ovečky 
nebo kůzlata a vůbec je hrozná zábava. Foto je z ovečkového výběhu, kde Anni poslušně 
z lesa aportovala klacky na oheň. Holka šikovná :-)


Během této vícehodinovky se Annika kromě TV věnovala i prvouce. Zopákla si jarní 
květiny, světové strany a první pomoc při vyndavání třísky. 
Dala by se zahrnout i hudební výchova, protože si u toho docela slušně zahulákala 
a dle manželova ( metalista ) názoru to neznělo nejhůř.


5. výtvarná výchova
Tu Anni taky může, obzvlášť barvy a lepidlo, to jí baví moc. Je šikovná a také, 
na svůj věk, překvapivě dobře a ráda šije.
Tentokrát jsme se pustili do výroby pytlíku na kuličky ( je vidět za Anni na topení )
 a veselých květináčů.
Ubrousková metoda Anniku zaujala, takže si myslím, že se k ní brzy vrátíme.
   
                                           Výroba:

                                           výsledný produkt:


6. angličtina
Tu zdokumentovanou zatím nemám, pokusím se nějakou fotku ukrást příští týden, 
ovšem bude to boj.
Nikoliv s Annikou, nýbrž s jejím slavným, lehce pubertálním, bratrem, který se odmítá fotit.
Ale já se nedám a i tato meta padne! :-)

Mějte se fajn a pěkný víkend  :-)










2 komentáře: